Whahaha....! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena en Fiene - WaarBenJij.nu Whahaha....! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena en Fiene - WaarBenJij.nu

Whahaha....!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena en Fiene

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, Newton

Eigenlijk was ik was aan het opvouwen, en over een half uurtje is het tijd om de kinderen op te halen en moet er dringend gewerkt gaan worden aan de Valentijns kaarten - de kinderen maken op school een Valentijnstasje waarin ze de kaarten verzamelen die ze elkaar geven. Leuk, he. Alleen mag je niet selectief zijn en alleen voor je vriendjes een kaart maken: nee, de keus is geen kaart, óf voor de hele klas inclusief juffen en hulpjuffen.... Reken maar uit (en mama helpt wel.....) – maar dat even terzijde, want wat ik eigenlijk wil zeggen: ik was nog niet van plan om een blog te schrijven.

Maar dit moet ik toch even kwijt:
Gisteren heb ik een parkeerbon gekregen. Balen natuurlijk, want ik dacht even een kwartiertje weg te zijn en had dus voor die tijd te meter opgevuld, en had een beetje oponthoud in de winkel. Toen ik één minuut te laat buiten kwam hing er al een ticket achter de voorruit. Zonde van het geld. Maar gelukkig niet in verhouding met de kosten van een weggesleepte auto. Dat was Jan namelijk overkomen toen hij terug kwam van een ijshockeywedstrijd: oeps auto weg, kosten om op te halen $ 185, incl. taxi-rit (maar volgens mij nog steeds schappelijk ivm kosten in NL).
Nee, mijn parkeerticket viel – zeker voor Nederlandse begrippen – nogal mee: $15. Om er maar meteen vanaf te zijn wilde ik maar meteen betalen. Dus op de bon gekeken hoe je die boete kunt betalen:

1). In persoon met de bon naar het gemeentehuis en ter plekke betalen – jongens, dat is wel erg jaren ’50.
2). Een cheque schrijven en deze met de bon in een envelop doen, die je dan ook moet schrijven, en inclusief postzegel (!), op de bus moet gaan gooien – klinkt mij als jaren ’90 in de oren.
3). Online betalen – aha, dat is meer van deze tijd.

Keuze 3, dus ik ga online naar de website van de gemeente, kom via 3 keuze menu’s uit bij de pagina ‘paying of parking tickets’, en kan daar kiezen of ik het nummer van mijn bon in wil vullen, of mijn nummerplaat. Eerst probeer ik het nummer van de bon – sorry, this number can not be found. Nou, dan maar de nummerplaat – sorry, this number can not be found. Beiden... – sorry, this number can not be found. ??? Da’s lekker, wel een online ‘service’, maar de service doet het niet. Ik herinnerde me dat ik dat probleem ook had gehad toen ik de wegenbelasting wilde betalen, maar dacht toen dat het eraan lag dat onze auto nieuw was en nog niet in het systeem ingevoerd (en uiteindelijk optie 2 gekozen om te betalen, nl. een cheque in een envelop).

Maar ik ben niet voor één gat te vangen: email gestuurd naar het ‘contact us’ emailadres dat op de ‘paying of parking tickets’-site stond. Probleem uitgelegd en per omgaande een reactie: als u vragen heeft kunt u contact opnemen met één van de volgende afdelingen.....
Oké, nog maar eens de mail ingetypt (uiteraard was mijn vorige mail niet als kopie meegestuurd), en deze keer aan de klerk-parkeertickets gestuurd. En huppakee een automatisch antwoord: binnen drie dagen probeer ik uw mail te beantwoorden. Fijn.

Blijkbaar is het niet te druk bij de gemeente, want vandaag kreeg ik al een reactie van de klerk-parkeertickets:
Geen aanhef of niets maar gewoon de volgende tekst:
What is you ticket number & plate number?

Per omgaande gereageerd, en per omgaande bericht terug: binnen drie dagen prober ik uw mail te beantwoorden. Ik heb nog even gebeld, en toen werd mij – door de klerk – verteld, dat ze de nummers handmatig moet invoeren om online te kunnen betalen, en dat kan even een paar dagen duren. Whahahaha! Lang leven de technologische evolutie (vooral in de VS, maar daarover zit nog wel een blogje in de pijplijn) – ik hoop alleen maar dat ik nog op tijd kan betalen voor ik $10 verhoging krijg.


  • 06 Februari 2013 - 10:50

    Marianne:

    Ja kind, 's lands wijs, 's lands eer.... Dus houd je maar kalm!

  • 08 Februari 2013 - 11:26

    Sanne De Boer:

    Violation...
    Mooie bon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena en Fiene

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 43973

Voorgaande reizen:

28 Juli 2019 - 16 Augustus 2019

Met de camper door Schotland

21 April 2019 - 28 April 2019

Familiereis naar Puglia

18 Juli 2018 - 12 Augustus 2018

Balkan rondreis (2018)

13 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

De Boertjes naar Ecuador (2016)

30 Juli 2012 - 14 Augustus 2013

Familie de Boer naar Boston (2012/2013)

Landen bezocht: